Recenze na knihu Tísíc kousků tebe

Původní název: A thousand pieces of you
Autor: Claudia Gray
Počet stran: 280
Rok vydání: 2017 (v originálu 2014)
Nakladatelství: Cooboo


Příběh:
Marguerita už je od dětství obklopena fyzikou. Její rodiče se stávají čím dál více slavnějšími a vynaleznou Ohniváka, aneb předmět, díky kterému je možno cestovat do jiných dimenzí. 
Jednoho dne se ale najde v řece potopené auto Marqueritina otce a z vraždy je obviněn Paul, doktorand Marqueritiných rodičů a dlouholetý kamarád. Paul ale náhle zmizí a to s Ohnivákem do jiné dimenze a tak se Marquerita vydává spolu s kamarádem Theem, aby Paula našli a učinili správnou věc. Jenže to není tak lehké, jak se to na první pohled zdálo. 

• • • • •

Názor:
Tahle knížka je hodně známá hlavně v zahraničí, kde při svém vydání sklízela velký úspěch a dobrá hodnocení. A když knížka měla vyjít i u nás, byla to jasná volba a přece jenom, ta obálka mě uchvátila na první pohled.
Ale jenom mě na knížce odrazovala jedna věc a to to, že se v knížce bude hodně prolínat fyzika a přece jenom já a fyzika, to je samostatná kapitola. Ale nebylo to takové, jaké jsem si to s tou fyzikou představovala. Což jsem ráda.
Jelikož je to kniha pro mládež, tak jsou tam ty vysvětlení stručné a jasné, ale přiznám se, že i tak jsem se v tom někdy ztrácela a nepochopila jsem, jak ta daná věc či děj funguje. 
První část knihy se odehrává v budoucím Londýně. Ta část byla mou druhou nejoblíenější a jak už to tak bývá, tak byla krátká. 
Musím se přiznat, že já Londýn zbožňuji, a tak jsem nasávala atmosféru města z knihy. Taky se mi líbilo vsazení do budoucnosti, která byla poměrně stejná jako přítomnost, akorát zde byly všelijaké vymoženosti. 
Druhá část se odehrávala v carském Rusku, kde byla naše hlavní hrdinka velice vysoce postavenou osobou. Tahle část byla nejdelší, bohužel se stala v pořadí mou předposledně oblíbenou. Možná to je taky tím, že se mi Rusko moc nelíbí a nenacházím v něm oblibu. Staly se tu nějaké důležité události, které se potom táhly po celý děj knížky.


Třetí část byla zasazena do velmi totožné dimenze jako přítomnost, ale s pár jinými detaily. Tahle část byla mou nejméně oblíbenou, jelikož se tu toho moc nestalo a přece jenom, raději poznávám jiné země, než jednu a tu samou. 
A se stala mou nejvíce oblíbenou a byla to země pod mořem. Asi už jenom to, že se děj odehrává pod mořem, je hodně poutavé a opravdu to tak bylo. Hlavní hrdinka totiž žila ve městě, které je pod vodou. A jelikož to byla poslední část a knížka byla skoro u konce, tak se tam také odehrálo spousty věcí. A pokud by to mělo vypadat asi jako na obrázku nahoře, tak to bych tam chtěla být i já.

A jak jsem se poprala s postavami? I když děj mi až tak moc nesedl, postavy měla autorka vymyšlené opravdu bravurně. Hlavní hrdinka Mauquerita byla úžasná a hodně jsem si ji oblíbila. Naprosto jsem s ní vždy souhlasila a nikdy jsem se na ni nezlobila a to už je co říct. Nebyla to taková ta naivní holka, která skoro ani neumí napočítat do deseti a měla by zachraňovat svět. Tím, jak vyrůstala v rodině fyziků, byla opravdu chytrá a inteligentní a přemýšlela, co a jak udělat.
Thea jsem neměla moc ráda už od začátku. Nesedl mi a přišel mi jako ten typ, co ze sebe dělá jenom něco, co není. A ke konci, to už jsem ho přímo nesnášela.
A Paul, tak ten byl perfektní. Nevím proč, ale i když ho všichni obviňovali, tak já jsem k němu vinu necítila a nějak mi připadalo, že by nic takového nikdy neudělal. Čím více jsem se blížila ke konci, tím víc jsem ho měla radši a radši.

Nakonec knížku hodnotím pozitivně, i když na tom příběhu mohla autorka více zapracovat, tak i tak se mi líbil a těším se na druhý díl, který cítím, že bude lepší a bude se mi více líbit.
 

3 Hvězdičky 



Moc bych chtěla poděkovat Dobrým knihám za poskytnutí knížky k recenzi. Pokud vám knížka zaujala a chcete se o ní něco více dozvědět, odkaz na ni je zde. Na další knihy ve stejném žánru se můžete podívat tady.


Děkuji vám, že jste si recenzi přečetli a doufám, že se vám líbila a dozvěděli jste se o knížce více věcí. A mě nezbývá nic jiného, než se s vámi rozloučit a zase u dalšího článku
Ahoj♥

0 komentářů:

Okomentovat