Kniha vs Film - Z Paříže do Paříže

Kniha vs Film - Z Paříže do Paříže

Kniha:
Autor: Joseph Joffo
Počet stran: 272
Rok vydání: 2017 (v originálu 1973)
Nakladatelství: Mladá Fronta

Film:
Rok vydání: 2017
Země: Francie/Kanada
Délka: 110 min

Ahoj, dneska pro Vás mám úplně novou rubriku a to Kniha vs Film. Dneškem rubriku započneme s knížkou/filmem Z Paříže do Paříže.
V téhle rubrice Vám vždy první ve stručnosti napíši, o čem knížka/film pojednává a potom už to bude něco jako recenze jenom s tím, že knížku budu s filmem porovnávat, co se mi na filmu líbilo, co naopak ne a tak stejně i u knížky.

Příběh:
Desetiletý Joseph a dvanáctiletý Maurice žijí v Paříži se svojí rodinou. Jejich otec a dva bratři provozují holičství, kde chodí židé, jelikož Joseph a celá jeho rodina jsou židové. Do Paříže ale přicházejí Německá gestapa a celá rodina je svým náboženstvím vystavená nebezpečí. Proto rodiče učiní krok, kdy se Joseph a Maurice vydávají sami dva do bezpečných krajin Francie.
Spolu putují do nejrůznějších koutů Francie, objevují spousty dobrých, ale i špatných lidí, ale hlavně svou sílu a statečnost.

• • • • •

Názor:
Knížka je podle skutečné události, dokonce je to příběh samotného autora. Autor nám ukazuje svou cestu desetiletého chlapce se svým o dva roky starším bratrem v době 2. světové války. 
První jsem byla na filmu, od kterého jsem nic neočekávala. Každopádně mě hodně překvapil, jelikož se mi doopravdy líbil. Tématika s 2. světovou válkou, to je moje. A tak jsem se po zhlédnutí filmu rozhodla přečíst si knihu. 
Už teď nemůžu říct, co se mi líbilo více, jelikož obě varianty byly velmi povedené a každá měla něco do sebe. A já Vám teď napíši všechny moje pocity jak z filmu, tak z knížky.


První věc, kterou chci na filmu vyzdvihnout je jeho dojemnost. Každá duše bude aspoň trochu dojatá, jak vevnitř, tak i navenek. Podle mě film vyzdvihl všechnu krutost, kterou si chlapci procházeli a dokázal ji divákům podat stejně krutým způsoben. Některé scény proto byly i nepříjemné na oko, ale je to v 2. světové válce a s tím se každopádně počítat musí.

U knížky mi naopak přišlo, že autor naopak vyzdvihuje hlavně šťastné momenty, na které rád vzpomíná a rozepisuje se o nich. Ty zlé naopak překračuje a nechává je uzavřené. A tak na mé knížka nepůsobila až tak silným dojmem jako film. Což mě samotnou překvapuje, ale je to tak. 


Co mi na knížce ale vadilo, bylo to, že Vás autor někdy vhodí do děje a vy ani pořádně nevíte, kde jste, až trochu později v ději Vám dojde, kde jste. Pro mě to někdy taky bylo takhle, ale většinou jsem se orientovala a to díky tomu, že jsem před tím už viděla film a tak jsem věděla, co se stane a kde se nachází. Ale pro Vás, kteří jste film neviděli a prvně se chystáte na knížku to možná bude těžší se orientovat v ději.

Knížka se četla velmi dobře, lehce a rychle děj ubíhal. Možná to bylo tím, že je příběh vyprávěn desetiletým chlapcem. Ale měla dlouhé kapitoly, což už asi víte, že já nemusím a knížka se mi potom blbě čte a čtu ji dlouho. Ale u téhle knížky to bylo jako u Sirotčince, vůbec mi to nedělalo problém. 

Knížku i film hodnotím pozitivně, obě dvě věci se moc povedly a rozhodně je doporučuji Vám všem. Je zajímavé se podívat na to, jak bylo s nimi nakládáno a taky jak postupně a nevědomě přicházeli o své jediné dětství až o něho nakonec přišli úplně.
Knížku i film hodnotím stejně a to takto.

4 Hvězdičky



Děkuji Mladé Frontě za poskytnutí knížky k recenzi.
Na knížku se můžete podívat zde.

Nalákala jsem Vás na knížku či film? ☺

Doufám, že se Vám tenhle formát článku líbil a pokud ano, určitě mi dejte vědět do komentářů, popřípadě mi můžete napsat, co bych měla zlepšit.
Ahoj♥

0 komentářů:

Okomentovat