Recenze na Volání netvora

Volání netvora

Autor: Patrick Ness
Počet stran: 216
Rok vydání: 2017 (v orignálu 2011)
Nakladatelství: Slovart

Ahoj, vítám vás u mého článku a dneska zde mám recenzi na Volání netvora.
Příběh:
Třináctiletý Conor nemá moc šťastný život. Jeho mamka trpí rakovinou, ve škole ho šikanují a pravidelně se mu zdají strašlivé noční můry, ze kterých se vždy budí vyděšený. 
Jednou po probuzení noční můrou se venku u jeho domu objeví Netvor z tisu, který Conorovi chce vyprávět tři příběhy. A čtvrtý bude muset Conor říct sám Netvorovi. 
Conor si neprochází lehkým obdobím, ale nakonec Netvorovi dovolí, aby mu vyprávěl příběhy. Příběhy, které by měli Conorovi ukázat, že i pod pěknou obálkou se může skrývat něco jiného.

• • • • •

Názor:
O téhle knížce je strašně těžké napsat o čem je a zároveň vám nic nevyzradit a tak se na mě nezlobte, že je můj popis příběhu docela nic neříkající. Ale tuhle knížku si prostě musíte přečíst.
Patricka Nesse teď už zná každý knihomol (možná i neknihomol), což je dobře, jelikož umí do svých příběhů vložit pocity, po kterých se budete cítit vyčerpaní, jako kdyby se vám všechny věci stávaly a vy by jste byli součástí všeho, ale vám příběh dá energii, jako kdyby jste chytili druhý nádech do života. A Volání netvora na mě působilo přesně tak. 
Příběh je vážně silný a dobře propracovaný, zároveň velmi smutný. Mě obecně témata o nemocech hodně dojmou. A proto už jenom tím mě knížka drtila na každé stránce.


Grafickou stránku knížky snad nemusím zmiňovat, ale byla úžasná. Jim Kay je talentovaný dokazuje to jak ilustrovaný Harry Potter, tak i Volání netvora, které si od něho odneslo hodně dechberoucích, černobílých a  někdy i děsivých ilustrací jako je například tahle nahoře.
Knížku jsem přečetla velmi rychle, jelikož jak jsem psala, obsahuje ilustrace a je jich velmi mnoho a zároveň má knížka velké okraje a poměrně velké písmo a tak jsem po stránkách doslova klouzala. 
Také bych vyzdvihla autorovo nadání na psaní. Tahle knížka je totiž pro každou věkovou kategorii. I když se může zdát pro děti, rozhodně to tak není. Patrick Ness uměl příběh vyprávět tak, aby zaujal jak mladší, tak i starší a myslím si, že si každý z knihy něco odnese.


Já jsem z knížky nadšená a musím ji prostě doporučit všem. A abych nezapomněla, radši si knížku nečtěte na veřejnosti, jelikož já jsem se jenom tak tak držela, abych nezačala brečet. A to by vypadalo asi trošičku divně. Ale doma už jsem to nevydržela.

5 Hvězdiček



Moc bych chtěla poděkovat Martinusu, díky kterému se mi do rukou dostal takový poklad mezi knihami.
Na knížku se můžete podrobněji podívat nebo si ji koupit zde.


Já doufám, že se vám recenze líbila a pokus jste knihu nečetli, tak rychle rychle přečíst! ☺
Ahoj♥

0 komentářů:

Okomentovat