Recenze na Posvátné lži Minnow Blyové

Posvátné lži Minnow Blyové

Autor: Stephanie Oakes
Počet stran: 367
Rok vydání: 2017 (v originále 2015)
Nakladatelství: Host

Ahoj, vítám vás všechny u nového článku a dneska tu pro vás mám recenzi na Posvátné lži Minnow Blyové.
Příběh:
Minnow je už od svých 5 let členkou náboženské komunity keviniánů, kterou řídí Prorok. A tam se ji stane něco strašného, při čem přichází o ruce.
Komunita ale lehne popelem a Prorok je mrtvý. Minnow je dána do věznice pro mladistvé a ujme se ji agend z FBI. Minnow pomalu odhaluje pravdu z komunity, jak pěkné chvíle, tak i strašlivé. Detektiv chce zjistit, kdo vlastně zabil Proroka, ale Minnow mu to nechce sdělit. 
Minnow ve věznici potká dívku Angel, s kterou si rozumí a Minnow se musí naučit žít v nové společnosti. Musí se naučit číst, pracovat bez pomocí rukou ale hlavně se musí naučit přijmout pravdu.

• • • • •

Názor:
Tahle knížka má jednu dokonalou vlastnost a to její čtivost. Nejsem rychlý čtenář, ale tahle knížka i přes to, že má necelých 400 stránek utíkala jako voda. 
Na knížku jsem se moc těšila, jelikož mě zaujala už na první pohled obálkou, ale trošku mě odradilo to, že se píše, že je to o náboženství. Ano, knížka vlastně o náboženství je, ale nečekejte žádné úryvky z Bible, nic takového.
Nakonec musím přiznat, že se mi knížka opravdu líbila. Je zařazena v žánru Young Adult, s čím naprosto souhlasím. Myslím si, že mladému člověku je schopná něco dát. 
Knížka líčí až posedlost náboženstvím, díky kterému jste schopni zbavit se mysli a udělat vše, co po vás náboženství chce. 


Zároveň nám knížka ukazuje, jak důležité je rozhodovat se sám za sebe a mít vlastní názor i když ho ostatní nesdílí. 
Co mě na knížce ale zklamalo byl její konec. Když jsem knížku začala číst, tak mě to neskutečně chytlo a chtěla jsem vědět, co se stalo Minnow a proč nemá ruce. Knížkou jsem tak profičela a najednou jsem byla u konce. Byla jsem natěšená na to, jak to autorka celé zakončí a nakonec mi přišlo, že to autorka spíše odbila. Jako když mě knížka tak rychle pohltila, tak mě i tak rychle vytrhla na konci z příběhu a neměla jsem šanci, abych si to v hlavě utřídila, jelikož nebylo co. Tím mě autorka pěkně naštvala.
Byla bych nejradši, kdyby knížka měla pokračování, ale zároveň si myslím, že by to ztratilo to svoje kouzlo.

Knížka se mi moc líbila, i když ten konec mě zklamal. Autorka čtenáře donutí se zamyslet na tím, co je opravdu důležité a že by se neměl nechat svazovat názory druhých o tom, co je dobré a co špatné a každý by se měl o tom, co je dobré a špatné rozhodnout sám. Je pro mě těžké ohodnotit knížku, jelikož se mi vážně líbila a překvapila mě, ale konec se nepovedl. Ale nakonec hodnotím takto.

4,5 Hvezdiček



Moc bych chtěla poděkovat Nakladatelství Host za poskytnutí knížky k recenzi.
Pokud vás knížka více zaujala, můžete se na ni kouknou, popřípadě si ji koupit zde.


Já už jenom doufám, že se vám recenze líbila a třeba jsem vás na knížku i nalákala. ☺
Ahoj♥

0 komentářů:

Okomentovat