Recenze knihy Cress

Cress

Autor: Marissa Meyer 
Počet stran: 616
Rok vydání: 2014 (v originálu 2014)
Nakladatelství: Egmont

Ahoj, vítám vás u mojí recenze knihy Cress, třetího dílu Měsíčních kronik.
Jakou předešlé recenze Scarlet bych chtěla upozornit, že se v recenzi může objevit spoiler z předešlých dílů.

Příběh:
Cress žije celý svůj život v družici, do které byla dána, když byla ještě malá. Protože je skořápka, její rodiče se jí zbavily. Cress tráví většinu času s počítači a tak se z ní stala dobrá hackerka a tak pracuje pro Levanu. Cress má vystopovat Cinder a její posádku, ale Cress královnu Levanu nesnáší stejně jako Cinder a tak Levaně tu radost neudělá. Naopak se chce Cress se Cinder spojit díky čipu a poprosit je o záchranu. To se taky povede a Cinder ke Cress letí. Thorne jde pro Cress. Bohužel se to nepovede. Celá posádka se zároveň rozdělí. Cress a Thorne jsou uvězněni v družici, která se rychle řítí dolů. Scarlet je chycena měsíčňankou a K Cinder se přidá měsíčný strážce Jacin oba dva spolu s Vlkem jsou ve Zvonečníku. Thorne s Cress přistanou na poušti a snaží se najít cestu do civilizace. Scarlet je ovládána měsíčňankou a je nucena jet s ní na měsíc. A Cinder, Jacin a Vlk se snaží všechny najít a zároveň naplánovat zrušení svatby prince Kaie a královny Levany.

• • • • •

Názor: 
Cress mě zase nezklamala. Tenhle díl je pro hodně lidí nejlepší. No a já se nemůžu rozhodnout, jestli byla lepší Scarlet, nebo Cress, protože obě dvě byla prostě úžasné. 
Začátek, kde byla Cress v družici mě hodně bavil. Dozvěděla jsem se, jak to tam tak přibližně vypadá. Ale jak byla Cress s Thornem v poušti, tak to už bylo slabší. Nic se tam vlastně nedělo, pořád jenom šli a byla to nejslabší část celé knihy. Tak jsem si říkala, jestli bude pořád tak, tak to bude docela slabý díl. Ale jak z pouště vyšli, tak už to zase chytlo grády a jenom jsem se nevěřícně koukala, jak se to všechno najednou mění. 

Co mi na knize ale vadilo bylo to, že tam Scarlet byla jenom někdy. Scarlet je jedna z mých nejoblíbenějších postav a tak mě to vytočilo. A k tomu její kapitoly byly úžasné a napínavé. 
Byla tu jedna kapitola, která byla úplně nejlepší. Ano, je divné říkat jednu nejlepší kapitolu z šedesáti jedna, ale jedna tam byla. A to 39. A šedesátá. No dobře, tak asi jenom jednu vybrat neumím. 
A co postavy? Přidala se nám tam Cress. Nevím, jestli mi je sympatická nebo ne. Je bojácná, což v jejich uprchlické skupině, kde musí čelit bojům a smrti, tak to není úplně dobrá vlastnost. Něco mě na ní nějak odrazuje. Uvidíme, jaká bude v posledním čtvrtém díle. Také se tam přidal Jacin. Nevadí mi, ale přijde mi, že tam je jenom tak, k ničemu. Nemá tam prostor. Připadalo mi, jako by tam byl jenom tak okrajově, takže jsem si na něho názor neudělala. Ale myslím si, že ve Winter (4. díl) bude mít více toho prostoru. 
Sice začátek nebyl úplně jak jsem si představovala, ale konec knížka stál za to. 


Cress byla úžasná jako Scarlet, jenom začátek mě trošku zklamal, ale konec mé pocity z knížky zlepšil. Měsíční kroniky je kvalitní série, která rozhodně stojí za přečtení.

5 Hvězdiček


Doufám, že se vám recenze líbila. Pokud jste knihu četli, můžete se se mnou podělit v komentářích, jak se vám Cress líbila. ☺
Ahoj♥

0 komentářů:

Okomentovat