Recenze na Jednou ano, dvakrát ne

Autor: Cylin Busby
Počet stran: 248
Rok vydání: 2014 (v originále 2012)
Nakladatelství: Cooboo

Ahoj, vítám vás u mojí recenze na knížku Jednou ano, dvakrát ne.

Příběh:
Sedmnáctiletý West je v posledním ročníku na škole a má vše co chce, nejlepšího kamaráda Mikea, přítelkyni Allie a rodinu. Ale stane se mu nehoda. Je rychle převezen do nemocnice, kde když se probudí, je navázán na přístroje a nemůže hýbat končetinami. Z vedlejšího pokoje k němu jednou přijde dívka, Olivie, která postupně za ním chodí častěji a častěji. Jelikož má West v krku hadičku, tak nemůže mluvit, a tak se s Olivii dorozumívá pomocí mrkání. Jednou znamená ano a dvakrát ne. K Westovi na návštěvy chodí jeho matka, Mike a Allie, ale nejraději je s Olivii. Když už je West zralý na další pokrok, má na vybranou mezi operací, po které bude moct hned zase chodit nebo zůstane v nemocnici a pomalu se bude dostávat do normálního stavu. West je rozhodnutý jít na operaci, ale Olivie s tím nesouhlasí, protože nechce o Westa přijít.West ji ale slíbí, že ji nikdy neopustí a po operaci se k ní vrátí. Vnitru ale sám neví, jestli se k ní vrátí.

• • • • •

Názor:
Do knížky jsem se vrhla bez očekávání a mile mě překvapila. Nejsem moc na takovéhle silné a smutné příběhy, ale tahle kniha mi sedla. Ze začátku jsem měla takový normální pocit. Knížka se četla už od začátku velmi dobře a kapitoly utíkaly. Ze začátku to nebylo až tak zajímavé, tím ale nechci říct, že by mě to nebavilo číst, pouze že se tam nedělo nic moc extra (Jsem na ty zvraty, no co..). Ale bavilo mě se postupně dozvídat informace co se děje okolo Westa, protože příběh se odehrával pouze v nemocnici.
A jak to bylo s postavami? Westa jsem měla ráda, připadal mi jako chytrý kluk, který se sice baví s frajírkem, ale on sám takový není. Olivie mi zase přišla od začátku bláznivá, úplně jiná než West. Ale od začátku jsem neměla ráda Allie. Ta mi byla nesympatická a popravdě nechápu, co se Westovi na ni líbilo.

Bylo zajímavé, že West Olivii neřekl vlastně ani jedno slovo, ale i tak se do ni zamiloval a byli si velmi blízcí. Co se mi na knize nelíbilo bylo to, že na začátku, jak byl West na pokoji, tak to bylo pořád stejné. Jak tam za ním chodily návštěvy, chodila tam za ním Olivie, sestry, prostě každý den to bylo stejné. To jsem si po tom říkala, ať se tam už něco stane. Nevadilo mi to až tak, že bych musela knihu odložit, ale prostě už jsem chtěla nějaký ten zvrat. No a když už mluvíme o zvratu, tak ten konec mě rozsekal. Ale jako fakt. Vůbec jsem nečekala, že se stane to, co se stalo. Ano, nechci vám to říct. Potom už to bylo jedno překvapení za druhým.

Knížka se mi moc líbila a překvapila mě. Musím ji ztrhnout jednu hvězdičku za to, že na začátku se tam věci opakovaly. Ale i tak to bylo perfektní. Doporučuji vám všem si knihu přečíst. Já mám sice víc ráda Fantasy a Sci-Fi, ale tohle bylo prostě něco.

4 Hvězdičky

Doufám, že se vám recenze líbila a knihu si třeba taky přečtete, protože za to vážně stojí.