Recenze na knihu Třpytný dvůr

Třpytný dvůr

Autor: Richelle Mead
Počet stran: 480
Rok vydání: 2016 (v originálu 2016)

Ahoj, vítám vás u mojí recenze na knížku Třpytný dvůr.

PŘÍBĚH:
Hraběnka Adelaide je mladá dívka, která bydlí se svojí babičkou. Její rodiče ji zemřeli. Adelaide je se svojí babičkou v situaci, kdy si s penězi jen tak vystačí a tak babička navrhne svatbu s bratrancem od Adelaide, aby se vzali. Ale Adelaide si ho nechce vzít. Když jednoho dne do jejího obydlí přijde Cedric, který nabídne jedné komorné od Adelaide, že může jít do školy Třpytný dvůr, školy pro chudé dívky, které se naučí schopnostem vysoce postavené dívky a mohou se vdát s dobře postavenými muži, vidí v tom Adelaide možnost začít úplně znovu. Její komorná tam nechce, ale smlouva už je podepsaná a tak Adelaide řekne, že se o to postará. Její komorná odjede za svou rodinou a Adelaide si vezme její jméno, které je právě Adelaide a je připravena začít od znova. Ale Cedric ji pozná, ale nikomu o ni neřekne. Adelaide se nakonec ve škole učí způsobům, které už dobře zná, ale nemůže vyčnívat a tak některé činnosti kazí. Když má přijít odjezd do Nového světa, kde si poté každá dívka najde muže, Adelaide se vyšplhá na první místo ve zkouškách.
V Adorií padla Adelaide do oka mladému guvernérovi, který ale není takový, jaký zprvu vypadá. Ale mezi Adelaide a Cedricem to začne jiskřit a začínají pořádné potíže.

• • • • •

NÁZOR:
Od Richelle Mead jsem nikdy nic nečetla a tak jsem nevěděla, co od toho úplně čekat. Pouze jsem viděla film prvního dílu Vampýrské akademie a ten se mi hodně líbil.
Každopádně z knížky jsem úplně paf.. Přesně něco takového jsem chtěla a ještě to předčilo všechno, co jsem si o knize předem myslela. Příběh byl tak perfektní. Postavy na mě působily realisticky a naprosto jsem se do nich vcítila a tím pádem i kniha ubíhala rychle. Ze začátku jsem si říkala, proč Adelaide se chce vzdát tolika věcí co má, ale hned jsem jí pochopila, protože kdo by chtěl být celý život s člověkem, ke kterému nic necítí. Bohužel tituly jsou tituly. Cedric mi přišel hned od začátku přirostl k srdci a měla jsem ho ráda a fandila jsem mu, protože to neměl lehké.
Také mi bylo jasné, že mezi nimi bude něco velkého, protože si hned od začátku rozuměli. Kamarádky od Adelaide jsem měla také moc ráda. Tamsin se mi ze začátku moc nelíbila, ale poté už mi byla sympatičtější a na konci jsem ji prostě zbožňovala. Mira byla zase ze začátku taková klidná a tichá, ale potom se ukázalo, že je vlastně silná a umí věci o kterých by nikdo nevěděl. No a na konci.... Prostě nemám slov. No a guvernér Warren. Prvně mi přišel v pořádku a říkala jsem si, že se s ním Adelaide třeba i vezme, ale potom... Jsem ho nesnášela a měla jsem chuť ho uškrtit.
Knížka mě ale hodně překvapila a vtáhla mě do děje z kterého není úniku, dokonce ani po dočtení. Teď jen netrpělivě budu čekat na druhý díl téhle božské série.

Tahle knížka je plná zvratů, lží, pravdy a hlavně hodně tajemství. Knížku doporučuji všem čtenářům YA literatury a dívčích románů. A vím, že se bude líbit těm, kterým se líbila Selekce.

5 Hvězdiček