Recenze na kniha Sirotčinec slečny Peregrinové

Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti

Autor: Ransom Riggs
Počet stran: 358
Rok vydání: 2012 (v originálu 2011)

Ahoj, vítám vás u mojí recenze na knihu Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti.


Anotace: Náš příběh začíná strašnou rodinnou tragédií, která přivede šestnáctiletého Jacoba k cestě na vzdálený ostrov u břehů Walesu, kde objevuje rozpadající se trosky sirotčince slečny Peregrinové pro podivné děti. Když Jacob bloumá jeho opuštěnými ložnicemi a chodbami, ukazuje se postupně, že děti slečny Peregrinové byly víc než podivné. Byly možná nebezpečné. Možná byly na opuštěném ostrově drženy v jakési karanténě z velmi dobrých důvodů. A nějak – i když to zní jako něco nemožného – jsou možná stále naživu. 
• • • • •

   Kniha vypráví o šestnáctiletém Jacobovi, který si byl hodně blízký se svým dědou. Dědeček mu vždy vyprávěl o sirotčinci, který hlídal pták a byli v něm podivné děti, které třeba uměli udělat v rukou oheň či létat. Jacob tomu vždy věřil, ale postupem času mu bylo jasné, že dědeček si to pouze vymýšlel. 
   Jednoho dne se stane strašná věc, které Jacoba dovede na ostrov se sirotčincem. Jacob se vydává na cestu najít sirotčinec, přičemž zjišťuje, že dědeček měl pravdu a všechny ty podivné děti existovaly. 
   Ale Jacob na děti narazí na ostrově. Děti mu vše s pomocí ptáka vysvětlí. Také zjišťuje, že děti ohrožují netvoři. A je na Jacobovi, aby se s netvory vypořádal.


   Na knihu jsem se těšila. A jsem z ní nadšená. Do knihy jsem se vrhla tak pozdě, protože jsem si vždycky myslela, že je to kniha pro dospělé. Takže mě překvapilo, že ne. Kniha je řekla bych Fantasy-dobrodružného žánru. 
 

   Už od začátku mě kniha chytla. Byla napínavá a taková, jakou jsem si představovala. Hlavní hrdina mi byl sympatický a kdyby nebyl v knize a anotaci uveden jeho věk, tak bych ho rozhodně netipovala na šestnáct, ale na více. Kniha měla takové ty dlouhé kapitoly, což mi vadí, ale musím říct, že u téhle knihy mi to nevadilo, protože se četla sama. Byla i v některých chvílích napínavá. 

Kniha se mi velmi líbila, měla takové to kouzlo.
Dávám ji 4 hvězdičky.

Pokud se vám líbila recenze, můžete mi to napsat do komentářů

Ahoj♥




0 komentářů:

Okomentovat