Recenze na knihu Za zrcadlem

Za zrcadlem

Autor: Alina Bronsky
Počet stran: 272
Rok vydání: 2013 (v originálu 2011)

Ahoj, vítám vás u mojí recenze na knihu Za zrcadlem.

Anotace: Má dar. Pronásledují ji. Je tvoje matka. A kdo jsi ty? V životě patnáctileté Juli má všechno svá pravidla. Vybočovat je nebezpečné, kdo neodpovídá normě, toho sledují. Ale pak Julina matka zničehonic beze stopy zmizí a její otec se třese strachy. Juli postupně začne odhalovat všechna rodinná tajemství: Máma je jedna z mála víl, kterých se společnost Normality obává. Má totiž zvláštní schopnosti. Je Juli taky taková? Společně se svou novou kamarádkou Ksy a jejím bratrem Ivanem se vydá pátrat – po zmizelé matce, po zakázaném vílím světě a po pravdě o sobě samotné.

• • • • •

Kniha vypráví o patnáctileté Juli. Žije s rodiči a dvěma sourozenci. Chodí do lycea. V jejich světě jsou lidé rozdělení a to do normálů (normální lidé, kteří pracují, chodí do škol, atd.), freaky (berou drogy, pracují jenom někteří) a i víly (normálové je nemají rádi, naopak freakové je zbožňují). Juli a její rodina jsou normálové. Ale jednoho dne se matka od Juli ztratí. Prostě zmizí a nikdo neví, kde je. Policie případ nevnímá, ale Juli si myslí, že její matku někdo unesl. Ve škole potkává novou holku Ksy, která svým vzhledem vypadá jako freak. Ze začátku se Juli vůbec nelíbí, ale postupně Sky začíná být součástí jejího života a nemůže bez ní být. Juli poté zjistí, že její matka je víla. Juli tomu nerozumí. Poté se vydává na jít matku a zjišťuje, že její otec není takový, jakého si ho ona představovala.

Tahle kniha mě zaujala anotací, protože mám ráda knihy, kde se vyskytují fantasy postavy (např. upíři, vlkodlaci, čarodějové, víly, atd.) a tak jsem se rozhodla si ji koupit. A neudělala jsem špatně.
Od knihy jsem měla docela veliké očekávání, a kniha mě nezklamala.
Líbil se mi svět, který byl jiný než náš. Myslela jsem si, že to bude vyprávěné v normální světě a budou tam přidané jenom víly, ale ne. Mně to osobně nevadilo, ale i se mi to líbilo. Hlavní hrdinka mi byla sympatická. Čekala jsem, že tam bude nějaký románek, jelikož hrdince je patnáct a to v knihách většinou bývá, ale v téhle ne. To mi na knize trošku vadilo. V anotace se píše, že jak zmizela matka od Juli, tak že byl její otec strachy bez sebe, ale hned od okamžiku, kdy matka od Juli zmizela, tak mi to tak vůbec nepřipadalo. Spíše jsem měla takový dojem, že její otec s tím zmizením má něco společného.

Kniha se mi velmi líbila, četla se rychle a sama. Doporučila bych jí hlavně lidem, co mají radí fantasy a kterým vadí v knihách románek. Já bych ho tam sice ráda uvítala, ale i tak se mi kniha líbila.

Dávám jí 5 hvězdiček.